۱۳ بازديد

ست نقره
در كتاب Genesis به فلز نقره اشاره گرديده ميباشد و در تپه هاي سرباره در آسياي صغير و جزاير درياي اژه يافت شده مي باشد كه نقره از سرب قطع گرديده و به هزاره چهارم قبل از ميلاد اشاره مي كند . 
نيم ست
نقره با عمر هزاران ساله به چهره وسايل تزئيني و ظروف آشپزخانه، هدف ها تجاري(صنعتي) و در سيستم هاي پولي استعمال مي شود . فلز نقره به عنوان دومين فلز قيمتي آنگاه از طلا جواهرات از گذشته بدور مدنظر بوده است . 
وابستگي به اقمار سبب گرديده ميباشد كه فلز نقره توسط كيمياگران به اسم Luna شناخته شود . سيمبل كيمياگري براي نقره يك نيمه ماه مي‌باشد كه بخش نيمه هلالي ماه به سمت چپ مي‌باشد . هرچند دو عنصر نقره و جيوه از نظر شيميايي بهم ارتباطي ندارند وليكن برخي تصور مي نمايند كه فلز جيوه نوعي نقره ميباشد . 
نقره آبي(Watery) به نام Hydrargyrum ناميده مي شود و كلمه و واژه Quick Silver (جيوه) اين مطلب را ثابت مي نمايد . در نسب شناسي، رنگ سفيد اشاره به نقره نپخته مي كند و جيوه ظاهري شبيه نقره دارااست . اروپائي ها مقادير عظيم نقره را در Zacatacas‌، مكزيك و Potosi يافتند كه با يك زمان تورم در اروپا ابتدا شده مي‌باشد . Rio de la plata‌ بعد از آن از كشف نقره (كه در اسپانيايي Plata مي گويند)، به نام Argentina ناميده شد . 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.