۱۲ بازديد

تبليغات يكي از موادتشكيل دهنده مهم در برنامه بازاريابي هر شركت هست كه نقش دوچندان مهمي در خريد كالا توسط مشتري دارد اما متاسفانه بسياري از شركت هاي داخلي از اهميت تبليغات و تاثير زياد آن بر فروش محصولات خود غافل ماندهاند . برخي از شركت ها داخلي معتقدند “محصول خوب نياز به تبليغ ندارد” و تمام انرژي خويش را صرف بهبود كيفيت ميكنند . برخي از شركتها معتقدند “تبليغ هزينه مازاد است كه به مشتري اجبار ميشود” و يا برخي معتقدند “مشك آن هست كه خود ببويد نه آنكه عطار بگويد” … در حالي كه در بازاريابي نوين “مشك آن هست كه نيز خويش ببويد نيز آن كه عطار بگويد” . به اين ترتيب براي پيروزي در بازار، كيفيت مال به تنهايي كافي نمي باشد بلكه بايستي شركت بتواند كالا خويش را به نيكي به مشتري معرفي نموده و مشتري را ترغيب به خريد آن كند . 
امروزه شركتها از راههاي مختلفي براي تبليغ متاع خويش به كارگيري مي كنند مثل رسانه ملي، مجلات داخلي و خارجي، تابلوهاي معابر، سريال و فيلم و اينترنت . در مرز و بوم ما يك عدد از راههاي اصلي براي تبليغ محصول، به كارگيري از رسانه ملي است كه متاسفانه مدتي است تبليغات كالاهاي فرنگي در قالب پيامهاي بازرگاني از روش رسانه ملي مرسوم گرديده هست . اين كار علاوه بر لطمه پنهان به توليدات داخلي، باعث خوب تر شناساندن كالاهاي فرنگي و به تدريج، لازم جلوه دادن آن نزد مصرف كننده اهل ايران و در نتيجه ارتقا رغبت وي به خريد كالاهاي غير ايراني خواهد شد . 
تبليغ از طريق رسانه ملي جزء تبليغات مستقيم محسوب مي شود اما امروزه در بازاريابي نوين، تبليغات غيرمستقيم تاثيرگذاري بيشتري بر مشتري نسبت به تبليغات بي واسطه دارا‌هستند . بدين ترتيب شركتها مي بايست همت نمايند با تبليغات غيرمستقيم محصول ها خود را به مصرفكنندگان معرفي نموده و آن ها را ترغيب به استعمال از اين محصولات نمايند . 
موسسه ها اهل ايران مي بايست تلاش مي نمايد شرايطي فراهم نمايند كه ديگر افراد در رابطه آن‌ها حرف كنند . براي اين منظور بايد با استعمال از تبليغات مناسب، حضور در كانال هاي مجازي، چاپ مقاله ها در مجلات مرتبط، حمايت از رخدادهاي ورزشي و… حضور خويش را در در ميان مردم افزايش دهند . 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.