۱۴ بازديد

هيچ چيز به اندازه يك مرواريد ارگانيك كه از عمق موّاج و غران دريا استخراج گرديده باشد خوشگل نميباشد . يك غواص آمريكايي به اسم ويسلي رانكين اين مرواريد صورتي 470 قيراطي را در سال 1990 ميلادي از داخل دريا پيدا كرد . مرواريد صورتي با حجمـو رنگ متمايز خود دلفريبي مي نمايد . ديدني مي‌باشد كه بدانيد صدفي كه اين مرواريد از داخل آن استخراج گرديده هست به رنگ صورتي مالامال رنگ و آميخته اي از نارنجي، نقره اي، آبي و سبز مي باشد . بها اين مرواريد در سال 1991 به مبلغ 4 .7 ميليون دلار برآورد شده هست و در حالا حاضر يك تاجر مرواريد و مالك كمپاني Pacific Coast Pearl مراقبت ميشود، اين كمپاني در پتالوما كاليفرنيا واقع هست . 

خريد ست نقره شيك
3 . مرواريد Baroda به بها 7 .1 ميليون دلار صاحب اين مرواريد مهراجا بارودا بوده است . بارودا مرواريد بي مانند و منحصربه‌فرد به فردي مي باشد . بارودا 68 مرواريد دارد كه با توجه تعيين شده اند، مرواريدها از لحاظ رنگ، صورت و حجم با هم تناسب دارند . قطر مرواريدها بين 10 تا 16 ميليمتر مي باشد و با يك قطعه الماس برند كارتيِر متمايز ميشود . اين گردن آويز در سال 2007 ميلادي با ارزش بالاي 7 .1 ميليون دلار به فروش رسيد . 

دستنبد نقره شيك
2 . گردن آويز La Peregrina به قيمت 11 .8 ميليون دلار پشت دانه هاي درخشان و زيباي اين گردن بند ماجرا هاي تاريخي هيجان انگيز و قابل توجهي وجود دارااست . اين مرواريد هم در فهرست گرانترين مرواريدهاي دنيا است . ماجرا آن به نصفه قرن شانزدهم بازمي گرد . مررواريد را در سواحل سانتا مارگاريتا در مستعمره ي اسپانيا و در خليج پاناما پيدا كردند . فيليپ دوم اين مرواريد را به ملكه

گردنبند نقره

ماري اول به عنوان كادو ازدواج تقديم كرد و زماني ملكه از دنيا رفت، مرواريد مجدد به تاج اسپانيا رجوع و برگشت . آن‌گاه از عبور كرد يك قرن و پس از شكست فرانسوي ها در مبارزه ويتوريا، جوزف بناپارت برادر ناپلئون مجبور به كنار گذاشتن اسپانيا شد و با خودش بعضي از جواهرات را برداشت كه مرواريد La Peregrina از گزاره آن ها بود . سرنوشت ناپلئون سوم آن را به جيمز هميلتون دوكِ آبركورن فروخت . اين گردنبند با داشتن تكه هاي جواهر به صورت گل كه با فاصله از نيز قرار گرفته اند متمايز ميگردد . در سال 1969 ميلادي ريچارد برتون هنرپيشه سرشناس آن را به ارزش 37000 دلار خريد و آن را به اليزابت تيلور كادو اعطا كرد . اين مرواريد به اليزابت نيز وفا نكرد و در حراجي سال 2011 به قيمت 11 .8 ميليون دلار فروخته شد . 

گوشواره نقره
1 . مرواريد Beauty Of Ocean گرانترين مرواريد عالم با بها 139 ميليون دلار گرانترين مرواريد عالم Beauty Of Ocean نام دارد . نزديك به سه سال براي استخراج اين مرواريد پرورشي زحمت كشيدند . رنگ سبز دل انگيز آن چه بسا در ظلمات ميدرخشد . وسيع ترين مرواريد دنيا با شش بدن وزن و 5 فوت ارتفاع در چين هست و به قيمت 139 ميليون دلار به فروش رسيد . 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.