۱۳ بازديد

علت تيرگي و آلرژي پوست بر اثر به كارگيري بعضا زيرورآلات اعتنا به اين كه پوست ها و تن هاي متعدد در برابر برخي آلياژها و فلزها واكنش هاي مختلفي دارا‌هستند ميتوانند داشته باشد مي تواند در بهبود و شناسايي اين خلل و عكس العمل بعضي پوست ها در برابر برخي فلزات اثرگذار باشد 
زيورآلات نقره
اين مشكل‌ها بر اثر تركيبات فلزات مورد آلياژ با زيرورآلات موضوع به كار گيري زيرا طلا، نقره، بدليجات و … به‌وجود مي آيد و پوست نسبت به آن تركيب خاص قادر است عكس العمل هاي زيرا برجاي گذاشتن رنگ هاي تيره يا اين كه سبز يا توليد دانه ريزي يا قرمزي پوست مي‌شود كه بر اثر واكنش منفي بين پوست و فلز موضوع به كار گيري مي‌باشد . اين آلرژي براي مناطقي كه در آن تعريق بيشتري وجود دارد بيشتر محتمل مي باشد . 
در ادامه توضيح مختصري درباره فلزاتي كه ممكن هست حساسيت هايي به شكل قرمز‌رنگ شدن پوست ،خارش يا اثرات رنگي بر روي پوست ايجاد كند و راه و روش هاي رويا رويي با آن آورده خواهد شد . 


نيكل: 
نيكل يك عدد از عناصر باارزش جدول تناوبي است . اما وقتي نيكل را با طلا به عنوان يك آلياژ ادغام مي كنيم در تماس با پوست و مواد آرايشي عكس العمل نشان داده و اثري تيره رنگ بر روي پوست ايجاد خواهد كرد . ولي اين برخورد به طور عمده به خصوصيت هاي فردي و جور پوست شما نيز بستگي دارااست و در‌حالتي كه به طور مداوم اين حساسيت ها را مشاهده كرديد به دنبال بقيه فلزات مثل استيل برويد همچنين مي توانيد با تغيير‌و تحول صابون و لوسيون هايي كه براي مراقبت پوستي خويش به كار گيري مي نماييد تغييرات واكنشي پوست خويش را نسبت به زيورآلات مقايسه نماييد و تغيير‌و تحول دهيد . 


نقره: 
تا به هم اكنون اسم نقره استرلينگ را شنيده ايد ؟ نقره استرلينگ با عيار 925 نقره اي مي‌باشد كه در آلياژ زمينه به كار گيري گرديده براي آن 5/92% خلوص براي نقره و 5/7% از محصول فلز مس استعمال شده مي باشد . 
اثر به جاي باقي‌مانده از نقره بر روي پوست عموما به رنگ تيره هست و وقتي اتفاق مي افتد كه نقره بر اثر عكس العمل با گازهاي متعدد مو جود در هوا واكنش داده و به رنگ تيره در مي آيد . 
بر روي بعضا نقره ها براي جلوگيري از تيره شدن لايه اي به تيتر آبكاري قرار مي گيرد البته بايستي دقت داشته باشيد كه اين لايه آبكاري گرديده نيز به مرور بازه زماني از في مابين مي رود . 


طلا: 
طلا و جواهرات از گزاره فلزاتي است كه تقريبا هيچگاه بر روي پوست اثري توليد نمي كند . ولي وقتي آن را با ساير فلزات مانند نقره، مس و نيكل تركيب و آلياژ مي‌نمايند اثر خويش را از دست خواهد اعطا كرد و سبب ساز حساسيت مي شود به كارگيري از اين افزودني ها و الياژ ها براي سفت تر و انعطاف پذيرتر شدن و يا اين كه تغييراتي رنگي براي زيبايي يا جلاي متفاوت مي‌باشد ولي اثرات جانبي مثل جاي گذاري رنگ به روي پوست هم بوجود مي آيد . 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.