۱۲ بازديد

سنگ عقيق به عنوان يكي از اصلي ترين جواهراتي كه در صنعت زيورآلات به خصوص زيورآلات نقره كاربرد فراواني دارد، شناخته مي‌شود. شناخت درست اين نگين به استفاده درست از آن مي‌انجامد.

عقيق نامي است كه به گروه متنوعي از سنگ‌هاي معدني خانواده‌ي كوارتز اطلاق مي‌گردد. سنگ عقيق ابتدا در سواحل و بستر رودخانه‌اي در جزيره‌ي سيسيل يافت شده است.

خريد دستبند نقره , دستبند , نيم ست نقره , خريد نيم ست نقره , خريد ست نقره , سرويس نقره , گوشواره نقره

 

اين سنگ معمولاً داراي لايه‌ها و رگه‌هايي است كه برخي از آن‌ها تصوير چشم را تداعي مي‌كنند. بعضي از آن‌ها هم رنگارنگ بوده و حاوي فسيل هستند. برخي از انواع عقيق نيز بي‌رنگ بوده و تنها دواير متحد المركزي در خود دارند كه مانند رنگين كمان هستند.

عقيق از نظر تاريخي در صنايع دستي مردمي كه در دوران نوسنگي مي‌زيسته‌اند كشف شده است. اين صنايع دستي به عنوان طلسم شفا بخش مورد استفاده قرار گرفته و جنبه‌ي درماني و تزئيني داشته‌اند.

آوازه‌ي مصارف درماني سنگ عقيق مرزهاي يونان باستان و تمدن مصر كهن را درنورديد و به آفريقا، خاور ميانه و روسيه رسيد.

كشور آلمان بين قرن‌هاي ۱۵ تا ۱۹ ميلادي مركز تراش و پرداخت سنگ جهان بود. سنگ عقيق در آن سال‌ها آوازه‌ي خوشي در اين كشور پيدا كرد و تا امروز هم اين آوازه را براي خود حفظ كرده است.

عقيق نسبت به باقي سنگ‌ها داراي تراكم و انسجام كم‌تري است و با امواجي كه فركانس پائين‌تري دارند به لرزه در مي‌آيد. اما اعتقاد بر اين است كه از نظر متافيزيكي تاثيرات تثبيت كننده و تقويت كننده‌ي بالايي دارد. اين سنگ بسيار زيبا و مستحكم است. سنگ عقيق در زمينه‌ي متعادل كردن احساسات، انرژي فيزيكي و ذهني، و هماهنگ كردن عناصر وجودي عملكرد بسيار خوبي دارد.

[caption id="attachment_2662" align="aligncenter" width="800"]رنگ سنگ عقيق رنگ نگين عقيق[/caption]


[button width="full" color="red" link="https://www.noozdah.com/product-category/jewelry/silver/?orderby=date&instock=1" size="big" align="center" font_weight="bold" radius="10"]خريد زيورآلات نقره[/button]


انواع عقيق:

اين سنگ داراي دنياي متنوع و رنگارنگي است. صدها يا بهتر بگويم هزاران نوع سنگ عقيق در جهان وجود دارد. اين سنگ‌ها با گوناگوني رنگ و طرح خود شگفتي و جادو را به دنيا عرضه مي‌كنند.

سنگ عقيق رنگ و طرح متنوع خود را مديون تركيبات مختلف كاني‌ها و لايه‌هايي است كه به صورت كاملاً تصادفي به وجود آمده‌اند.

برخي از انواع اين سنگ به رنگ سبز بوده و بيش‌تر از هندوستان به دست مي‌آيند. بعضي ديگر ساختاري نيمه شفاف دارند كه نوعي تصاوير درخت مانند هم در آن‌ها ديده مي‌شود. برخي ديگر داراي دواير متحدالمركزي هستند كه مركز آن‌ها تيره است. بعضي از انواع عقيق‌ها داراي لايه‌هاي موازي هستند. و....

[caption id="attachment_2663" align="aligncenter" width="800"]خريد زيورآلات نقره زيورآلات نقره[/caption]

همان طور كه قبلاً نيز ذكر شد اين سنگ داراي رنگ‌ها و طرح‌هاي بسيار گوناگوني است. برخي اعتقاد دارند كه به همراه داشتن اين سنگ علاوه بر ايجاد هماهنگي و تعادل در جسم وجان، علامت و نشان خردمندي و استحكام روح و روان است. اين سنگ داراي خاصيت محافظت شخص در برابر انرژي منفي نيز هست. همچنين، استفاده از آن براي زناني كه به تازگي مادر شده‌اند بسيار مؤثر است. اين مادران تازه‌كار معمولاً پس از زايمان دچار افسردگي مي‌شوند اما به كار بردن اين سنگ به آنان كمك مي‌كند تا با اين احساس مبارزه نمايند. تصور بر اين است كه به همراه داشتن اين سنگ به كودكان نوپا كمك مي‌كند كه هر چه سريع‌تر راه رفتن را بياموزند، زمين نخورند و زودتر بزرگ شوند. علاوه بر اين‌ها سنگ عقيق را به نشانه‌ي باروري به نوعروسان نيز هديه مي‌دهند. عقيق مسافرين را نيز از بلاياي راه در امان مي‌دارد.

با توجه به آن چه ذكر شد و با اتكا به باور عمومي، سنگ عقيق سنگي محافظ است كه به همراه داشتن آن براي هر فردي و در هر سني خوب و مناسب است.

خريد اينترنتي نقره در فروشگاه اينترنتي نوزده

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.