پژوهشگران تيم غيروابسته شيمي كالج صنعتي اميركبير برنده شدند با استفاده از تركيبات سيليكاژل متخلخل با بعدها نانو , نوعي حسگر شيميايي براي يون نقره‌ پباده سازي نمايند . 
خريد اينترنتي نقره
`دكتر جوانبخت` , عضو هيات علمي مجموعه غير وابسته شيمي در بيان كرد وگو با دانشكده صنعتي امير كبير اظهار داشت : حسگر پباده سازي شده در صنعت هاي گوناگون اعم از صنعت هاي فلزي , شيميايي , نساجي و دارويي و همينطور براي شيوه ميزان گيري ميزان نقره در پساب كارخانه‌ها و . . . قابل استفاده است . 

او با اشاره به فرآيند انجام پروژه ادامه اعطا كرد : الكترود پباده سازي شده براي ميزان گيري يون نقره از ويژگيهاي بارزي نسبت به بقيه الكترودها شامل است اعم از اينكه زمان جواب دهي آن فراوان سرعت بالا است , مي‌تواند در يك گستره غلظت فراوان پهناور ( ‌١/٠ تا ‌٠٠٠٠٠٠١/٠مولار ) غلظت يون نقره را ميزان گيري نمايد و ارتفاع قدمت آن هم دست كم دو برابر الكترودهاي تهيه و تنظيم شده بر مبنا تركيبات ديگر است . 

پزشك جوانبخت ادامه بخشيد : الكترودهاي تصحيح شده شيميايي درست شده براي در دست گرفتن و تشخيص يون نقره در تعدادي مدل پساب مستعمل و كارآيي اين حسگر در يك عصر شش ماهه بررسي شده كه زياد مثبت بوده است . 
سود اين تحقيق به تازگي در روزنامه داراي اعتبار و بين‌المللي ELECTROANALYSIS چاپ شده‌است . 

گفتني است , `دكتر عبدوس` - عضو هيات علمي مجموعه جداگانه شيمي - و `دكتر بديعي` - عضو هيات علمي كالج تهران - دكتر معالج جوانبخت را در اجراي اين پروژه امداد كرده‌اند .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.