۱۵ بازديد

ساخت اشياء نقره براي تزئينات و جواهرآلات و استفاده هاي عمومي و معمول , صرفا روش استفاده از نقره بغير از ضرب آن بود كه هنوز استفاده و كاربرد مهمي براي نقره است . خريد اينترنتي نقره

اين مورد ها مشتمل بر قاشق و چنگال و كارد , پارچ , پيش دستي , سيني , فنجان , استكان ها , كاپ ها , فريم , نقره جات كليسا , گلدان , لامپ و جواهراتي زيرا گردن بند , دستبند و النگو , بشكه شكاف كن , آويز و رينگ است . نقره را در ساخت وسايل موسيقي مثل فلوت نيز بكار مي مارك . پيشين از جنبه هاي پولي و پشتيبان مالي و تزئيناتي , خاصيت باكتري كشي نقره و كاربرد آن در وسايل آشپزخانه , جنبه با اهميت و آخر و عاقبت سازي را در بازار خريد اين فلز ايفا مي كند . 
امروزه آلياژهاي نقره - مس با سكو خلوص 1000 /925 , 1000 /835 و 1000 /800 بعلت ويژگيهاي مطلوب آن ها نيز در ساخت و نيز درمصرف و استفاده آن ها , به نيز شكلي و با هر سكو خلوصي در جواهرآلات بكار مي رود . اكنون ميزان خلوص نقره را به ( درهزار ( بيان مي كنند ولي در قديم از واحد ( لوت ( استفاده مي شد . مرتبه خلوص را بر طبق سيستم روسي سولفوتينك نيز بيان مي كنند . 
مواد استاندارد 925 Ag , 835 Ag , 800 Ag به شكل برگه , باند , سيم , ميله و شمش و پروفيل عرضه مي شود . فرآيند صنعتي توليد آلياژ درز اجاق گاز خلاء را با قالب گيري و شكل دهي در موقعيت سرد دنبال مي كردند كه اكنون اين دو فرآيند جاي خويش را به قالب گيري پيوسته داده است . از لحاظ همگن بودن , عده شدگي و انقباض , حفرات گاز يا حبابهاي گاز مو جود و شكل پذيري , كيفيت آلياژها خوبتر شده‌است . 
هوازدگي نقره ناشي از تشكيل سولفيد نقره است كه در نتيجه سولفيد هيدروژن و مشتقات آلي و غير آلي آن حاصل مي شود . وجود طلا و جواهرات , پلاتين يا پالاديم در آلياژ , مقاومت آن را در قبال هوازدگي افزايش مي دهد ولي گران تمام مي شود . اجزاي آلياژهاي فلزات پايه نظير نقره و كادميم , رنگ و جلا را فارغ از ممانعت كامل از هوازدگي تغيير مي دهد . پوشش الكتروليتي نقره از آلياژ معمولي مس - نقره در قبال هوازدگي مقاوم خيس است . پوشش روديم كه در زمانهاي قديم گاهگاه بكار مي رفت , گران مي باشند و ظواهر آن را تغيير مي دهند , اگرچه كه اين تغيير بسيار اندك است . پوشش هاي بي رنگ ( براي مثال لاكرها ) نيز ظواهر و تراز نقره را حاد مي كنند . 
خزينه ها يا حوضچه هاي زدايش لايه هوا زده نيز سولفيد نقره را به نقره خالص احيا مي كنند كه سواي آسيب رساندن در ظاهر آن , شسته شده و پاك مي شود . خميرهايي نيز كه استفاده مي شوند , مواد ساينده بسيار ريز دانه و مواد احيا كننده اي همچون دي تيونيت سديم دارا‌هستند . موادي كه به تراز نقره مي زنند ( مثل تركيبات با بنيان هاي اصلي سيليكون ) , نگهداري بيشتري را موجب مي شوند . 
از هوازدگي وسايلي همچون ظروف آشپزخانه مي توان با پيچيدن آنان در پارچه هاي داراي مقادير كمي نقره جلوگيري كرد . اين جامه ها تركيبات سولفيدي هوا را جذب مي كنند و اين دستور از واكنش آنان با سطح هاي فلزات جلوگيري مي كند . موثرترين روش , كار صبر فرساي پاك كردن آنان با خمير است كه خير فقط لايه سطحي سولفيد نقره را از بين مي موفقيت , بلكه با از بين بردن ناهمواري هاي مرحله ظروف , موجب ايجاد مرحله صيقل و صاف شده و جلا و برق اصلي و اوليه نقره را به آن بازمي گرداند . 
فرآيند رنگ دهي به نقره عبارتند از سفيد كردن با اسيد سولفوريك و ايجاد نقره اكسيد شده كه نوعي هوازدگي بحساب مي آيد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.